Întreținerea suspensiei pneumatice și alte detalii bine de știut
Cum vă spuneam și în pagina noastră oficială, pernele auxiliare nu au nevoie de întreținere. Acestea sunt menite să vă ofere o experiență îmbunătățită când sunteți la volan, vă protejează suspensia deja existentă, deci nu o înlocuiește. Dacă încă nu ați înțeles pe deplin cât de benefice sunt aceste accesorii auto cum le numim adesea, haideți să vedem și ce presupune întreținerea suspensiei pneumatice.
Componentele individuale
Uzura își va spune cuvântul, mereu. Nu degeaba sunt recomandate verificările periodice. Se spune că este mai bine să previi, decât să tratezi. Același lucru se întâmplă și când vine vorba de întreținerea mașinii, indiferent despre ce anume este vorba, suspensie sau alte componente auto.
O problemă identificată la nivelul suspensiei masinii, ca urmare a unei diagnoze auto efectuate, vine implicit cu nevoia de a schimba anumite piese. Atenție, nu folosiți piese second hand, cele reciclate sau cumpărate de la surse nesigure, neverificate. Ce vă costă mai puțin acum, ar putea fi mai scump mai târziu, în sensul în care prețurile vor fi mai piperate când trebuie să reparați și daunele provocate de piese necorespunzătoare, nepotrivite. Iar în acest caz putem vorbi de daune asupra șasiului.
Semne că suspensia mașinii are nevoie de o verificare
Trebuie subliniat de asemenea faptul că verificarea suspensiei mașinii necesită a fi realizată de o persoană specializată. De asemenea, periodic este recomandat să mergeți la service. Sunt câteva semnale pe care mașina vi le arată și vă indică faptul că suspensia ar putea avea probleme:
- Mașina se înclină foarte mult într-o parte. O posibilă cauză este că arcul sau amortizorul s-au slăbit. Este posibil să fie necesară înlocuirea.
- Zgomote sesizabile în timp ce rulați pe drumuri neuniforme.
- Diferențe de înălțime a mașinii.
Cum trebuie să fie, în fond, suspensia mașinii
Există o idee general valabilă, populară, conform căreia suspensia moale este bună, asigură confort la conducere. Totuși, această idee este una controversată. Unii admit că depășirile efectuate cu o mașină care are suspensie mai moale sunt într-adevăr mai confortabil de realizat poate, însă doar dacă vorbim de o viteză foarte mică.
Alții spun că de fapt au mai multă siguranță când suspensia este mai rigidă. Nici asta nu vă scutește de riscuri, căci la viteze foarte mari puteți pierde controlul mașinii și ieșiți de pe carosabil.
Să vedem și ce se întâmplă când puneți frână. În cazul unei suspensii mai moi, mașina înclină mai mult înainte, iar asta înseamnă creșterea distanței de frânare. Dacă sunteți genul de șoferi care conduc mai sportiv și mai agresiv, nu veți fi încântați de acest tip de suspensie, întrucât manevrarea unei mașini astfel lasă de dorit.
Suspensia potrivită ține cont de tipul de drum și de adaptarea în funcție de acest aspect. Suspensia moale este perfectă pentru drumurile drepte, fără denivelări sau cel puțin nu foarte sesizabile. Într-o notă comparativă cu suspensia moale, cea mai rigidă vă permite să încercați o altfel de experiență. Cu viteză mai mare și manevrabilitate mai bună. Puteți avea viteze mai mari și în viraje, cu un control excelent asupra mașinii.
Asta veți obține, după caz, după montarea pernelor auxiliare. Presiunea introdusă în perne auxiliare trebuie să fie în limite minime și maxime de 0,5 și 1,5 atm, ținând cont de cerințele fiecăruia și de caracteristicile suspensiei.
Ați găsit pernele auxiliare potrivite mașinii? Hai pe site!